Εμβαθύνετε στη σφαίρα της ηχολαλίας και της αντισυμβατικής λεκτικής συμπεριφοράς με τον Dr. Barry Prizant, έναν έμπειρο ειδικό στον αυτισμό και τις διαταραχές επικοινωνίας. Αυτό το βιντεοσκοπημένο σεμινάριο, διάρκειας 2 ωρών διερευνά τις βασικές λειτουργίες αυτών των λεκτικών μορφών, την αξιολόγησή τους και τις στρατηγικές παρέμβασης για την προώθηση της επικοινωνίας και της γλωσσικής ανάπτυξης. Με πάνω από 40 χρόνια εμπειρίας, ο Dr. Prizant φέρνει ένα πλούσιο μείγμα γνώσεων και εφαρμόσιμων στρατηγικών. Το σεμινάριο έχει ελληνικούς υπότιτλους.
Παρακολουθήστε το όποτε θέλετε, όπου θέλετε, σε PC, tablet ή smartphone
Μαθησιακοί στόχοι
✔ Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν την ικανότητα να αναγνωρίζουν τέσσερις διαφορετικούς τύπους ηχολαλίας και αντισυμβατικής λεκτικής συμπεριφοράς, κατανοώντας τις αποχρώσεις που τους διαφοροποιούν.
✔ Εξοπλισμένοι με τις αρχές που συζητήθηκαν, οι συμμετέχοντες θα είναι ικανοί να αξιολογούν την ηχολαλία, θέτοντας τα θεμέλια για στοχευμένες παρεμβάσεις.
✔ Το μάθημα μεταδίδει τρεις πραγματιστικές κατευθυντήριες γραμμές παρέμβασης, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στην ηχολαλία και την αντισυμβατική λεκτική συμπεριφορά, προωθώντας έτσι την ενισχυμένη επικοινωνία και τη γλωσσική ανάπτυξη.
Περιγραφή
Κοινό χαρακτηριστικό του προφορικού λόγου του 75% των αυτιστικών και νευροδιαφορικών μαθητών είναι η τάση επανάληψης του λόγου, γνωστή ως ηχολαλία. Υπάρχουν διάφορες μορφές ηχολαλίας: άμεση επανάληψη, γνωστή ως άμεση ηχολαλία, και επανάληψη μορφών που έχουν ακουστεί σε προγενέστερο χρόνο, γνωστή ως καθυστερημένη ηχολαλία ή σεναριογραφία. Άλλες μορφές αντισυμβατικής λεκτικής συμπεριφοράς (UVB) περιλαμβάνουν τη λεγόμενη επίμονη ομιλία και την ακραία γλώσσα. Παλαιότερες πεποιθήσεις σχετικά με την ηχολαλία και την αντισυμβατική λεκτική συμπεριφορά, που εξακολουθούν να διατηρούνται από ορισμένους επαγγελματίες με συμπεριφορικό προσανατολισμό, είναι ότι αυτές οι μορφές είναι ανούσιες, προβληματικές και πρέπει να αγνοούνται ή ακόμη και να αποθαρρύνονται.
Ωστόσο, η δημοσιευμένη έρευνά μας και πολυάριθμες μελέτες που έχουν αναπαραγάγει τα ευρήματά μας τα τελευταία 40 χρόνια δείχνουν σαφώς ότι η ηχολαλία και άλλες μορφές UVB είναι αρκετά σύνθετες, συχνά παράγονται με σαφείς ενδείξεις επικοινωνιακής πρόθεσης που εξυπηρετούν πολλαπλές λειτουργίες και σε ορισμένες περιπτώσεις αντιπροσωπεύουν μια εναλλακτική στρατηγική για την απόκτηση της γλώσσας και του επικοινωνιακού λόγου. Αυτή η εναλλακτική στρατηγική αναφέρεται ως διαδικασία gestalt της γλωσσικής κατάκτησης.
Σε αυτή την παρουσίαση, θα επανεξετάσουμε αυτό το σώμα ερευνών και θα συζητήσουμε τις κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση και την ενίσχυση της κοινωνικής επικοινωνίας για τα άτομα που χρησιμοποιούν ηχολαλία και UVB.
Ατζέντα
- Ιστορική προοπτική σχετικά με την ηχολαλία και την αντισυμβατική λεκτική συμπεριφορά
- Λειτουργίες της ηχολαλίας και της UVB
- Γλωσσική ανάπτυξη της Gestalt και της αναλυτικής γλώσσας - αναπτυξιακά στάδια
- Επιπτώσεις αξιολόγησης
- Κατευθυντήριες γραμμές για την αντιμετώπιση της ηχολαλίας και της UVB
- Κατευθυντήριες γραμμές για την υποστήριξη της γλωσσικής ανάπτυξης
Το σεμινάριο περιλαμβάνει την εκτεταμένη έρευνα και τις κλινικές γνώσεις του Dr. Prizant σχετικά με την ηχολαλία και την αντισυμβατική λεκτική συμπεριφορά. Η πρώιμη ενασχόλησή του με την ηχολαλία πυροδοτήθηκε μέσω της εμπλοκής του με μια ομάδα νεαρών αυτιστικών αγοριών, η οποία αργότερα τροφοδότησε μια ομοσπονδιακά χρηματοδοτούμενη διατριβή που αμφισβήτησε τις παραπληροφορημένες απόψεις για την ηχολαλία. Αυτή η θεμελιώδης εργασία ανέδειξε την κατανόηση της εχολαλίας από μια παθολογική διάσταση σε ένα αναπτυξιακό φαινόμενο, κομβικό στη διαδικασία απόκτησης της γλώσσας για πολλά αυτιστικά άτομα.
Επιπλέον, η διαφοροποιημένη προσέγγιση του Dr. Prizant ξεπέρασε τα παραδοσιακά παραδείγματα, δίνοντας έμφαση σε μια πιο ανθρωπιστική και αναπτυξιακή προοπτική. Το συνεργατικό του έργο με την Dr. Adriana Schuler προσέθεσε μια νευρογλωσσολογική διάσταση στη συζήτηση για την ηχολαλία, εμπλουτίζοντας την κατανόηση αυτής της λεκτικής συμπεριφοράς στο ευρύτερο πλαίσιο της ΔΑΦ.
Πρόγραμμα Σεμιναρίου
Συχνές Ερωτήσεις
Πότε ξεκινά και τελειώνει το σεμινάριο;
Το σεμινάριο ξεκινά τώρα και δεν τελειώνει ποτέ! Είναι ένα εντελώς self-paced διαδικτυακό μάθημα - εσείς αποφασίζετε πότε ξεκινάτε και πότε τελειώνετε.
Πώς λαμβάνω το πιστοποιητικό παρακολούθησης;
Το λαμβάνετε σε ηλεκτρονική μορφή μέσω email, αυτόματα από το σύστημα, με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.
Πόσο καιρό έχω πρόσβαση στο σεμινάριο;
Εφ' όρου ζωής. Μετά την εγγραφή, έχετε απεριόριστη πρόσβαση σε αυτό το σεμινάριο για όσο χρονικό διάστημα θέλετε - σε όλες τις συσκευές που διαθέτετε.
Dr. Barry Prizant, Ph.D, CCC-SLP
Ο Dr. Barry Prizant είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους ακαδημαϊκούς στον τομέα διαταραχών αυτιστικού φάσματος και διαταραχών επικοινωνίας. Διαθέτει πάνω από 40 έτη εμπειρίας ως ερευνητής και σύμβουλος σε διεθνές επίπεδο για άτομα με ΔΑΦ και σχετικές αναπηρίες. Είναι πιστοποιημένος παθολόγος ομιλίας-γλώσσας, έκτακτος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brown και διευθυντής της ιδιωτικής κλινικής «Childhood Communication Services». Πρωτύτερα, υπήρξε καθηγητής Διαταραχών της Επικοινωνίας στο Emerson College και αναπληρωτής καθηγητής Ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Brown (Brown University Medical School). Έχουν εκδοθεί τέσσερα βιβλία του, 130 κεφάλαια και άρθρα, και τα εγχειρίδια του Μοντέλου SCERTS, το οποίο αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται σε δεκάδες χώρες.
Ο Barry έχει παρουσιάσει πάνω από 800 σεμινάρια και εισαγωγικές ομιλίες διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων των προβεβλημένων παρουσιάσεων στα Ηνωμένα Έθνη το 2013 και το 2017 για την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό. Ο Barry έχει λάβει πολλές διακρίσεις, όπως μεταξύ άλλων: Honors of the American Speech-Language-Hearing Association (2014), Princeton University Eden Career Award in Autism (2005), Divine Neurotypical Award of GRASP (Global Regional Asperger Syndrome Partnership) (2013). Το πιο πρόσφατο βιβλίο του, με τίτλο Uniquely Human: A Different Way of Seeing Autism (Simon & Schuster), βραβεύτηκε το 2017 με το βραβείο Autism Society of America’s Temple Grandin Award ως ένα Εξαιρετικό Λογοτεχνικό Έργο.